Cazanele Dunarii pe malul romanesc cu motorul si bikers’ nirvana

Este pagina asta de  Facebook care posteaza o colectie de locuri pe care trebuie sa le vizitezi intainte sa pleci din Romania. Cam asa arata o idee:

Poate nu pare cine stie ce, dar o lista de poze random fara detalii este Nirvana pentru un biker care “cauta motive” sa traga o fuga de weekend intr-un loc la intamplare. Un loc ales la intamplare este tot ce e mai bun cand tot ce cauti este o directie de urmat ca sa vezi unde ajungi.

Si uite asa eram intr-o sambata dimineata – “plecat catre poza a doua din stanga de pe ultimul rand”. Poza asta m-a dus pe malul Dunarii. Mai inainte in anul ala am ajuns pe malul Dunarii in Austria, deci de ce sa nu te dai cu motorul si pe malul Dunarii in tara ta, daca esti atat de norocos sa treaca pe la tine?

Am ajuns la Dunare la momentul potrivit, chiar dupa pranz. Dar inainte sa ajung am experimentat ceva ce nu mai simtisem de o vreme: linistea mersului peste dealuri intr-o zi insorita. De obicei ma duceam catre munti sa ma simt bine pe serpentinele inguste, acum era exact pe invers: nori suficienti cat sa nu fie cald, dar soare suficient cat sa nu ploua. Dealuri in fata, dealuri in spate, exact atat cat e necesar sa ai serpentine frumoase fara sa schimbi vitezele. Si trafic deloc. O dimineata perfecta!

Am ajuns la Dunare chiar langa Drobeta Turnu Severin:

In departare puteti vedea Centrala Portile de Fier (cea mai mare hidrocentrala din Europa):

Cazanele dunariiCazanele dunarii

Dupa Portile de Fier, cum o iei in sus catre izvoare ca sa zic asa,  incepe trecerea Dunarii printre munti. Din Wikipedia:

Dunărea se îngustează pentru prima oară dincolo de insula (românească) Moldova Veche, cunoscută sub numele de Defileul Golubac. Are 14,5 km lungime și 230 m lățime în cel mai îngust punct. La începutul defileului se află un fort medieval la Golubac, pe malul sârbesc. Cazanele Mari este cel mai cunoscut și mai îngust defileu: aici Dunărea se îngustează la 150 m și ajunge la o adâncime de până la 53 m.

Si acum ceva poze:

Orsova:

Cazanele dunarii

Case pe o parte, sosea goala pe mijloc si  promenada Dunarii pe partea cealalta:

Pitoresc:

Nu pot sa-mi imaginez ceva mai placut decat sa te trezesti aici de dimineata si sa iti bei cafeaya pe ponton uitandu-te la pasaro, vapoare si muntii de pe partea cealalta.

Aici Dunarea este imensa:

Biserica este construita pe o piatra care iese din apa:

Cat de ingusta e Dunarea aici, apa pare ca fierbe, de unde si denumirea de Cazanele Dunarii.

Dupa Cazane e mare din nou 🙂

Kilometri si kilometrii intregi de tratament regesc pentru orice motociclist:

I-am dat mai departe. Sosea goala, padure intunecata. Luna luminand drumul. Farul meu urmarind dunga de asfalt negru dintre cele 2 marcaje cetru si dreapta. Ascult motorul – 4 in line japonez. Ii dau gaz. Frana la urmatorul viraj si gaz din nou. Toata soseaua doar pentru mine. Ascult din nou motorul. Bordul este singurul lucru luminat in padurea intunecata. Umatorul viraj si inca unul. Nirvana.

M-am cazat intr-un mic motel la marginea drumului. Cand m-am uitat in oglinda, fata mea nebarbarita si obosita, helmet hair. Imaginea perfecta a unei zile de bucurie.

Ziua urmatoare

M-am trezit destul de usor a doua zi, pregatit de noi aventuri. Cam asta se vedea pe geam:

Cazanele Dunarii

Ceata. M-am imbracat si am iesit pe sosea sa ma uit la drum. Eram pe soseaua bikerilor catre Nirvana:

Ce poti sa vrei mai mult?